8/09/2007

Slick Rick


Jag är så trött på blogger. Allt går åt pipan samtidigt som jag sliter mitt hår. Det funkade felfritt kring min privata blogg, men när det kommer till detta rosainriktade spektakel tycks allting svänga åt vänster samtidigt som jag skriker höger.

Jag struntar i layouten.

Den senaste tiden har jag tagit mig tillbaka till högstadietiden. Främst pga att jag lyssnat på gammal god och genombra ihop från den gyllene eran kring 90talet, och så tack vare att jag kommit kontakt med ett knippe kompisar från förr.
Jag är så tveksam till om man enbart ska posta ny musik i sin blogg. Alla andra gör ju det, och jag är knappast lika driven till att vara först med ny musik som de andra entusiasterna är, så jag lämnar det därför åt dem.

Jag tänker istället ta tillvara på det som folk kanske har missat. Bitarna som gått förlorade tack vare MTVs omställning och alla nya hysterier kring hypar, "det som är inne" och fan och hans moster.
Jag kommer alltid tycka att Discopolis med Lifelike och Kris Menace är den mest kompletta låten known to mankind. Låten i sig sätter mig fullkomligt i trans, och det händer varje gång. Videon är fenomenal och uppmuntrar till synvilligt onanerande. Och den låten är ju gammal, sett i electroflärp-kretsar. Men det är struntsamma. En riktig bagatell. Det som är bra, det är bra, och kommer alltid att vara bra.

Så för att trotsa alla mp3lagar så tänker jag därför uppmana alla att ladda ner en låt med Slick Rick - The Slickest. En låt som bjuder på charm, fyndiga rhymes och ett trallbart beat. Såsom hiphop ska vara. Glöm bort 50cent's kuk-manifestation och lyssna istället på hiphop från 1999. Då det hände, då det begav sig.

Slick Rick - Memories (ZSHARE)

2 kommentarer:

inanna sa...

Erkänn att du skrev det där om Discopolis bara för min skull... :)

Calle Abrahamsson sa...

Man skulle kunna tänka sig det, men icke. Kanske lite iof sig, men jag tycker fortfarande att det är världens bästa danslåt.